Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt

سمپاشی زمستانه چیست؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه
۵/۵ - (۱ امتیاز)

سمپاشی زمستانه درختان میوه

زمستان زمان مهمی برای مراقبت از درختان است. در حالی که شاخه ها بدون برگ هستند و درختان خوابیده اند، بهترین فرصت شما برای مقابله با بیماری های پنهان و حشرات است که در پوست و شکاف درختان شما زمستان گذرانی می کنند.
سمپاشی زمستانه می تواند باعث کاهش آسیب پذیری درختان در برابر پاتوژن ها و حشرات در فصل بهار و تابستان شود. بنابراین سمپاشی زمستانه را می توان سمپاشی پیشگیرانه نامید.
زمستان همچنین فرصت ایده آل شما برای هرس است. درختان میوه برگریز را می توان بعد از ریزش تمام برگ ها و زمانی که اطمینان دارید درختان به خواب زمستانی رفته اند، هرس کرد.
سمپاشی زمستانه

بهترین زمان سمپاشی زمستانه

برای افزایش کیفیت و نتیجه بهتر سمپاشی زمستانه باید به زمان انجام این کار توجه ویژه ای داشت. حال اگر برای شما نیز سوال است که چه زمانی باید سمپاشی زمستانه را انجام دهید، با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

زمان مناسب سمپاشی در زمستان، اواخر زمستان  یا به عبارتی اسفند ماه یا اوایل بهار قبل از آنکه درختان میوه شروع به جوانه زنی کنند می باشد. دقت کنید که پس از باز شدن جوانه ها به هیچ عنوان سمپاشی نکنید زیرا باعث از بین رفتن جوانه ها و در نتیجه باعث کاهش محصول درختان می شود.

در زمان سمپاشی برگی بر روی درختان وجود ندارد، بنابراین در مقدار مصرف سموم صرفه جویی حداکثری می گردد و سموم هم به تمام بخش های درخت می رسد.

 از چه سمی برای سم زمستانه استفاده کنیم؟

از یک نسخه واحد سموم نمی توان برای تمام باغات استفاده کرد. سموم لازم با توجه به سابقه آفات و بیماری ها در سال های قبل تجویز می شود. برای اینکه بدانید در باغ شما چه سمومی برای سمپاشی زمستانه لازم است از کارشناس گیاهپزشک خبره مشاوره بگیرید.

تیم ما جرفه ای ما در میهن کشت آمادگی لازم برای مشاوره به شما در خصوص سمپاشی زمستانه را دارد. در صورتی که قصد دارید از مشاوره ما استفاده کنید کلیک کنید.

سموم قارچش مناسب سمپاشی زمستانه

دسته ای از سموم زمستانه، قارچ کش ها و باکتری کش ها هستند که باعث پیشگیری از بیماری های قارچی و باکتریایی در فصل زراعی می شود.

بردو یا بردوفیکس یکی از بهترین سموم قارچکش زمستانه برای درختان میوه است. علاوه بر بردو می توانید از اکسی کلرور مس نیز استفاده کنید. هر یک از این سموم برای سمپاشی درختان میوه می تواند زمین کشاورزی شما را از بیماری های قارچی و باکتریایی نجات دهد.

از این سموم برای پیشگیری از بیماری هایی نظیر لکه غربالی، آنتراکنوز گردو، لب شتری هلو، شانکر باکتریایی و… استفاده می شود.

دقت کنید که این سموم را با حشره کش ها و روغن ها مخلوط نکنید و پس از سمپاشی حداقل یک هفته زمان دهید و بعد از سموم حشره کش و روغن ها استفاده کنید.

سموم حشره کش مناسب سمپاشی زمستانه

حشره کش های پیشنهادی ما برای سمپاشی زمستانه اتیون و کلرپریفوس می باشد. استفاده از این سموم در زمستان باعث از بین رفتن تخم حشرات چوبخوار، شته ها، سپردارها و… می شود.

برای اثر بهتر سموم حشره کش در زمستان حتما همراه با روغن ولک سمپاشی شود.کیفیت روغن ولک نقش بسیار زیادی در اثر مثبت سمپاشی زمستانه دارد.

روغن ولک موجود در سم باعث می شود سپر روی بدن سپرداران توسط روغن نرم شده و سم بتواند به راحتی داخل بدن حشره نفوذ کند. در تابستان به هیچ عنوان نمی توانید این درصد از روغن ولک را در سم استفاده کنید زیرا باعث گیاهسوزی شدید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است