Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt

کود سولفات منیزیم چیست؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه
۵/۵ - (۲ امتیاز)

مقدمه :

منیزیم یکی از عناصر پرمصرف در گیاهان است. این عنصر نقش بسیار مهمی در تشکیل کلروفیل و رنگ سبز در گیاهان دارد. از این رو کمبود این عنصر سبب کاهش کلروفیل می شود.

سولفات منیزیم یک ماده شیمیایی و نمک غیر ارگانیک می باشد که از گوگرد, منیزیم و اکسیژن تشکیل شده است و دارای فرمول شیمیایی MgSO4 می باشد.

کود سولفات منیزیم (Magnesium Sulphate) یک کود شیمیایی ارزشمند برای تامین دو عنصر منیزیم و گوگرد در مراحل اولیه رشد گیاهان است. کود منیزیم سولفات برای بهبود رشد گیاهان و در فازهای تولید بسیار موثر است و به تولید کلروفیل کمک می کند.

علائم کمبود منیزیم :

ابتدا در برگ های پایینی گیاه دیده می شود به این صورت که رگبرگ ها سبز و بین رگبرگ ها زرد می شود.

علائم کمبود منیزیم همانند علائم کمبود آهن می باشد با این تفاوت که علائم کمبود آهن، ابتدا در برگ های بالایی دیده می شود ولی کمبود منیزیم در برگ های پایینی دیده می شود.

کود سولفات منیزیم :

کود سولفات منیزیم می تواند برای افزایش منیزیم یا گوگرد در خاک مورد استفاده قرار گیرد و همچنین می تواند در محصولات زراعی نیازمند منیزیم مانند سیب زمینی ، گوجه فرنگی ، درختان لیمو ، هویج و انواع فلفل استفاده شود.

مزیت استفاده از سولفات منیزیم نسبت به سایر اشکال منیزیم مانند آهک دولومیتی حلالیت بالای آن است که باعث می شود به راحتی محلول های اسپری شاخ و برگ با آن تهیه شود.

میزان منیزیم و گوگرد در کود های مختلف متفاوت می باشد ولی معمولا دارای ۱۶ درصد منیزیم می باشند.

گوگرد موجود در کود سولفات منیزیم می تواند باعث کاهش  PH خاک و جذب بهتر عناصر دیگر نیز شود که در خاک های قلیایی توصیه می شود.

گوگرد نقش مهمی در ضدعفونی، رشد گیاهان و جلوگیری از بروز بیماری در آن ها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است