Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt

کنه قرمز اروپایی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه
۵/۵ - (۱ امتیاز)

کنه قرمز اروپایی

کنه قرمز اروپایی دامنه میزبانی وسیعی دارد.
در بین تمام میزبان ها، سیب، به و گلابی از مهمترین آن ها می باشند. این کنه به تعداد زیادی از درختان میوه دانه دار، هسته دار و تعدادی از درختان زینتی و درختچه ها حمله می کند. در صورت عدم کنترل، باعث خسارت جدی می شود.
این کنه زمستان را به صورت تخم بر روی شاخه ها و خصوصا در اطراف جوانه ها به سر می برد. در مناطقی که زمستان نسبتا ملایم است سایر مراحل زیستی آفت نیز دیده می شود. مراحل متحرک مقاومت چندانی نسبت به سرما نداشته و در دماهای زیر صفر از بین می روند.
تخمریزی بیشتر روی شاخه ها به خصوص در محل اتصال شاخه های جوان به شاخه های پیر صورت می گیرد.

نام علمی کنه قرمز اروپایی panonychus ulmi می باشد.

کنه قرمز اروپایی

کنه قرمز اروپایی

روش های مبارزه و کنترل

روش زراعی

آبیاری بارانی درختان در کاهش خسارت این کنه مؤثر می باشد.

شیمیایی

موقعی که نوک جوانه ها سبز می شوند که با باز شدن تخمها مقارن می باشد می توان از روغن ۳ درصد استفاده نمود. همچنین می توان روغن زمستانه را به همراه یک سم حشره کش استفاده نمود. از روغن های زمستانی نظیر روغن ولک (به نسبت آدرصد) وقتی می توان نتیجه خوب گرفت که متوسط دمای روزانه محیط بالای ۱۰ درجه سانتیگراد باشد. در این صورت تلفات قابل قبولی روی تخم ها ایجاد می شود. بکارگیری برخی از کنه کش ها نظیر آپولو (کلوفنتزین) در مرحله قبل از تفریخ تخم های زمستان گذران، کنترل قابل قبولی روی جمعیت بهاره آفت دارد و باغ سمپاشی شده را تا آخر بهار بی نیاز از مبارزه مجدد می نماید. استفاده از سم آبامکتین هنگام ظهور کنه ها نیز توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است