Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt

معرفی کود نیترات کلسیم

زمان مطالعه: ۲ دقیقه
۵/۵ - (۲ امتیاز)

معرفی کود نیترات کلسیم

کود نیترات کلسیم (Calcium Nitrate Fertilizer) یکی از کودهای شیمیایی محلول در آب است. این کود نیتروژن و کلسیم را بطور همزمان برای افزایش کیفیت میوه و جلوگیری از پوسیدگی انتهای شکوفه فراهم می کند.

در این مطلب قصد معرفی کود نیترات کلسیم، موارد کاربرد و نحوه ی مصرف آن را داریم.

کود نیترات کلسیم

نیترات کلسیم که به آن Norgessalpeter نیز گفته می شود، یک ترکیب معدنی با فرمول Ca(NO3)2 است. این نمک بی رنگ رطوبت هوا را به خود جذب می کند و معمولاً به عنوان تراهیدرات نیز یافت می شود.

بیشتر نیترات کلسیم تولید شده در کشاورزی مصرف می شود. دلیل این امر عدم حلالیت کلسیم کربنات کلسیم خاک در آب می باشد.
اما نیترات کلسیم کاملا در آب محلول بوده و قابل جذب توسط گیاه می باشد. این محصول باعث افزایش مقاومت دیواره ی سلولی گیاه و کمک به جذب سایر عناصر غذایی می شود.

کود نیترات کلسیم

نیترات کلسیم حاوی کلسیم و نیتروژن است که گیاهان و درختان برای رشد بهتر به آن نیاز دارند. کلسیم برای برخی از گیاهان که قادر به تولید دانه ها هستند ضروری می باشد و به یک گیاه کمک می کند تا با کیفیت بهتر و میوه را با یک عمر مفید تر تولید کند.

نیترات کلسیم تنها منبع محلول در آب کلسیم است. بنابراین اغلب در کودهای مایع یا به عنوان یک اسپری برگ استفاده می شود و به طور مستقیم به گیاهان داده می شود. برای مشاهده ی مطلب کمبود کلسیم در گیاهان کلیک کنید.

کود نیترات کلسیم برای کشت گوجه فرنگی و فلفل عالی عمل می کند تا پوسیدگی انتهای شکوفه را کاهش دهد. همچنین به جلوگیری از سوختگی نوک کاهو و لکه زنگ در سیب زمینی ها که هر دو ناشی از کمبود کلسیم هستند، کمک می کند. تامین سطح کافی کلسیم باعث کاهش پوسیدگی ساقه در کلم بروکلی شده و باعث ایجاد سرهای بزرگتر می شود. کلسیم نیترات همچنین برای رشد جوانه های بروکسل برای اطمینان از جوانه های یکنواخت در طول ساقه بسیار خوب عمل می کند.

نحوه مصرف کود نیترات کلسیم

دستور العمل مصرف کود نیترات کلسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است